به گوش رسیدن صدای قلب‌هایی که در خارج از کشور می‌تپند در مقابل کرونا/ ردپای هم‌دلی هم‌وطن مقیم انگلیس در آمل

به گوش رسیدن صدای قلب‌هایی که در خارج از کشور می‌تپند در مقابل کرونا/ ردپای هم‌دلی هم‌وطن مقیم انگلیس در آمل

گر ایرانی باشید در هر جای دنیا دلت برای ایران و ایرانی می‌تپد، دلت بوی خاک وطن می‌خواهد، با درد و اندوه هم‌وطنانات وجودت به لرزه در می‌آید و چهار ستون بدنت می‌لرزد و با شادی و خوشحالی هر ایرانی شور و شعف به دل راه می‌افتد.

فرقی نمی‌کند به چه دلیل؛ تحصیل، اشتغال و کار، دید و بازدید یا سفرهای مأموریتی مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران را ترک کرده باشد ولی همچنان یاد و خاطره مرز پر گهر قطرات اشک به دیدگان می‌آورد و یاد وطن دل را هوایی می‌کند.

این روزها نه تنها کشورمان ایران، بلکه بیشتر کشورهای جهان بعد از چین یکی پس از دیگری کرونا ویروس مهمان ناخوانده ووهان را در آغوش گرفته و مهمانی نحس و شوم بر پا کردند؛ مهمانی که در آن پذیرایی‌ها تلخ بوده و آخرین پذیرایی مرگ است.

بیشتر شهرهای کشورمان ایران هم این روزها درگیر کرونا هستند و خبرهای ضد و نقیض هم از جدیدترین آمار، بهبودیافتگان، فوتی‌ها و گرفتاری چهره‌های سرشناس در رسانه‌ها و فضای مجازی به گوش می‌رسد.

در شهرستان آمل نیز در گام نخست پس از شیوع بیماری کرونا ویروس بیماری امام خمینی(ره) به عنوان مرکز پذیرش و بستری بیماران مشخص شده و از آن پس روزهای شلوغ و پر کاری را پرسنل و کادر درمان این مرکز درمانی دارند.

برای مقابله با کرونا ویروس علاوه بر نهادهای خیریه و مجمع خیران، مردم هم پای کار آمدند، نه تنها در داخل کشور بلکه از خارج مرزها کمک‌های مردمی و خودجوش برای مقابله با کرونا و حفاظت بیشتر کادر درمان در خط مقدم نبرد با این ویروس منحوس سرازیر می‌شود، سیل مهربانی و نوع‌دوستی که این بار در بخش سلامت عمومی جامعه لبریز شده و نشان از آن دارد که ؛ "بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک پیکرند"

بین کمک‌های مردمی خودجوش برای حافظان سلامت جامعه در بیمارستان امام خمینی(ره) آمل تعداد زیادی از لباس‌های یکسره حفاظتی برای استفاده پرستاران و عوامل درمانی به چشم خورده است که روی آن‌ها نوشته شده بود: "اهدایی هم‌وطن مقیم انگلیس".

با توجه به دغدغه هم،وطنان خارج از کشور برای سلامت ایرانیان، بهتر است ما هموطنان داخل کشور به فکر یکدیگر باشیم و به هشدارها و اطلاعیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس گوش داده و به درستی اجرا کنیم.

با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال ۱۹۸ و آغاز بهار طبیعت در سال ۱۳۹۹ بهتر است مردم کشورمان امسال بیخیال عید شوند و به فکر سلامت خود و جامعه باشند، در خانه‌ها مانده و دور سفر و مسافرت را تا اطلاع ثانوی قلم قرمز بکشند تا هر چه زودتر در کشور با پایان همه‌گیری و اپیدمی ویروس کرونا، جشن غلبه بر پا کنیم.

لازم و واجب است تا ایرانی‌ها این روزها بیشتر از گذشته مراعات کنند، از حضور در امکان پرتردد و پرجمعیت به شدت پرهیز کنند، شستن دست را در اولویت قرار داده و ضدعفونی سطوح را از یاد نبرند.

جان ما، خانواده، بستگان و همه ایرانی‌ها برایمان مهم و ارزشمند است پس با رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه در منزل شرایط را برای خروج موقعیت بحرانی و خط قرمز مهیا کنیم تا در آیندهای نزدیک بار دیگر در کنار هم به خوبی و خوشی، بگوییم، بخندیم و شاد باشیم.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha